-
Plaats
-
Gepubliceerd op
-
Organisatie
EuroSort

Beschrijving van de functie
n de functie als Service Sales Engineer combineer jij technische kennis met een commerciële instelling. Jij hebt het talent om internationale klanten te binden en te ondersteunen met slimme oplossingen.
Als Service Sales Engineer bij EuroSort speel jij een belangrijke rol in de service projecten van begin tot het eind. Jij ondersteunt de Accountmanager bij het voorbereiden van klantgesprekken, het verwerken van technische informatie en het opstellen van offertes en calculaties. Je werkt samen met collega's uit verschillende afdelingen om alle benodigde input op te halen van engineering tot planning.
Naast deze ondersteunende rol krijg je ook de ruimte om zelf klantcontact te gaan onderhouden. Dit zijn bestaande klanten verspreid over heel Europa. Jij helpt hen om te starten bij kleinere serviceaanvragen, volgt offertes op en denkt mee over passende oplossingen. Elk land en elke klant is anders, en dat vraagt om gevoel voor communicatie én cultuur.
Jouw taken en verantwoordelijkheden Service Sales Engineer kort samengevat
Ondersteunen van de Service Accountmanager bij grotere projecten
Analyseren van klantaanvragen (inclusief RFQ’s)
Opstellen van technische en commerciële calculaties en offertes
Informatie verzamelen binnen de organisatie over technische inhoud, haalbaarheid en planning
Bijwonen van klantgesprekken, brainstorms en projectoverleggen
Zelfstandig contact onderhouden met klanten voor kleinere serviceprojecten
Vastleggen van klantinformatie in het ERP-systeem
Verbeteren van tools zoals offerte-templates en calculatiesheets
Je werkt in een nieuw op te bouwen team binnen onze Service & Support-afdeling. Daardoor is er binnen bepaalde kaders ruimte om de invulling van jouw rol vorm te geven. Op dit moment bestaat het team uit een Project manager, account manager en een installatie coördinator.
Wie ben jij?
Relevante werkervaring met kapitaalgoederen in een commerciële of technische rol in de B2B
Affiniteit hebt met techniek, machinebouw of logistieke systemen
Ervaring met internationaal klantcontact, met het doel hen écht te helpen
Uitstekende kennis van Excel en het maken van calculaties
Communicatief sterk, in het Nederlands en Engels
Bekend met het verwerken van informatie in CRM of ERP systemin
Gestructureerd werken en het overzicht bewaren, ook als het druk is
In het bezit bent van een rijbewijs (voor klantbezoeken in Europa)
Bij wat voor organisatie kom je te werken?
Wij ontwikkelen en produceren geautomatiseerde sorteersystemen. Slimme, schaalbare en betrouwbare machines die wereldwijd draaien bij klanten in onder meer e-commerce, fashion en farmacie.
Van ontwerp tot installatie en support: we doen het samen. Met nuchtere mensen, korte lijnen en een flinke energie bouwen wij aan de organisatie EuroSort om huidige en toekomstige klanten nog beter van dienst te kunnen zijn.
Bij Eurosort kun jij jezelf zijn, en werken in een veilige omgeving zodat jij het beste uit jezelf kan halen.
Wil jij je verder ontwikkelen? Eurosort stimuleerd en ondersteund jou om het beste uit jezelf te halen.
Kortom een groeiende professionele organisatie met een informele cultuur waar jij er toe doet.
Wat bieden wij jou
Een bruto maandsalaris tot €4.500,- (afhankelijk van ervaring)
Bonusregeling welke kan oplopen tot 150% van je bruto maandsalaris
Aantrekkelijk pensioen waarbij 70% van je eigen bijdrage word vergoed door Eurosort
32 tot 40-urige workweek met de mogelijkheid om gedeeltelijk vanuit huis te werken
Een veelzijdige rol met inhoud, afwisseling en groei
30 vakantiedagen op basis van een fulltime dienstverband
Telefoon en laptop van de zaak (mag ook privé gebruikt worden)
Samenwerken in een collegiaal, nuchter en internationaal team
Ruimte voor professionele ontwikkeling door middel van trainingen, cursussen en opleidingen
Een fijne, moderne werkplek in ‘s-Graveland (nabij Hilversum)
Dagelijks vers fruit, vrijdagmiddagborrels en een maandelijkse gezamenlijke lunch
Reageren op de vacature
Klinkt dit voor jou als een interessante vacature of zou jij graag even vrijblijvend willen sparren om te kijken of wij wat voor elkaar kunnen betekenen? Neem dan contact op met Luuk Wolfs door te bellen naar 06 41 23 87 42 of een mail te sturen naar l.wolfs@inqube.nl